Till innehåll på sidan

Support och kontakt för WIS

MSB erbjuder teknik- och användarsupport för WIS.

WIS-supporten är öppen dygnet runt alla dagar.

Kontakt

WIS-support
010–240 43 00

Supporten hanterar de flesta ärenden som gäller WIS. Hit vänder du dig om du exempelvis:

  • har frågor om inloggning
  • har tekniska problem med WIS
  • har andra frågor om ditt eller din aktörs WIS-användande.

Support utanför kontorstid

Utanför kontorstid besvarar MSB:s tjänsteman i beredskap inkommande telefonsamtal till WIS-supporten. Tjänsteman i beredskap hanterar endast akuta drift- och inloggningsproblem.

Ärenden som kommer in via e-post och frågor som rör metodik besvarar WIS-supportens personal snarast möjligt under ordinarie kontorstid.

Skapa användarprofil i WIS

Om din organisation redan är en WIS-aktör kan den som är aktörsadministratör i WIS i din organisation skapa en användarprofil till dig. Om du inte vet vem som är administratör hos er kan WIS-supporten hjälpa dig med att ta fram rätt namn.

Registrera ny aktör

Om din organisation vill bli aktör i WIS kan du ansöka om att få registrera er som aktör i WIS.

Registrera ny aktör i WIS

Bidra till utvecklingen av WIS

Om du har förslag eller idéer för att utveckla WIS får du gärna kontakta WIS-supporten och dela med dig av dina förslag.

Så bidrar du till WIS

Till toppen av sidan