Kontaktuppgifter MSB Rakel
Vi hjälper dig med dina frågor om Rakel.
Om du har frågor om Rakel så är du alltid välkommen att kontakta oss.
Vi stödjer dig i frågor som till exempel rör:
- abonnemang, tjänster och villkor
- ansökan om Rakellicens
- anslutning till Rakel
- kundfakturering
- repeateransökningar
- allmänna frågor
- remisser i ärenden som rör bedömningar av eventuell påverkan på Rakelnätet.
När du kontaktar oss är det till stor hjälp om du uppger ert kundnummer och att du så tydligt som möjligt beskriver vad ärendet gäller.
Personlig kontaktperson för din aktör
Varje aktör har en egen kontaktperson, en kundansvarig, som ger stöd och råd inom området samhällsviktiga kommunikationstjänster, med tyngdpunkt på Rakel, SGSI och WIS. Du är alltid välkommen att vända dig direkt till denna person med dina frågor. Om du vill veta vem som är kundansvarig för just din aktör så kontakta oss så hjälper vi dig.
Rakel kundstöd
Rakel kundstöd tar emot beställningar och felanmälningar, aktiverar och avaktiverar Rakelterminaler och besvarar frågor. Våra öppettider är vardagar klockan 8–17. Felanmälan av Rakel som rör drift och täckning, samt akut aktivering av Rakelterminaler tas emot dygnet runt.