Avdelningen för verksamhetsstöd
Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling.
Organisation
Avdelningen är indelad i tio enheter. Avdelningen leds av en avdelningschef.
Kontakt
Avdelningens uppgifter
Avdelningens uppgift är att organisera, driva och utveckla de administrativa expertområdena; planering och uppföljning, it, informationshantering, HR, ekonomi, intern service och lokalförsörjning, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och upphandling. I detta ingår teknik, processer, metoder, rutiner, system och verktyg, strategier och inriktningar samt uppföljning av tillämpningen.
Enheter
- Planerings- och uppföljningsenheten (VS-PU)
- Ekonomienheten (VS-EK)
- HR-enheten (VS-HR)
- Informationshanteringsenheten (VS-IH)
- Enheten för it-infrastruktur och it-säkerhet (VS-IS)
- Enheten för digital arbetsplats (VS-DA)
- Lokal- och serviceenheten (VS-LS)
- Verksamhetsskyddsenheten (VS-SK)
- Enheten för digitalisering och utveckling (VS-DU)
- Upphandlingsenheten (VS-UH)